بسمة: مش هسمح لبنتي تدخل التمثيل دلوقتي.. ومش دوري كأم ابني لها حياتها - مصر النهاردة

القاهرة 24 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

عزيزي الزائر أهلا وسهلا بك في موقع مصر النهاردة نقدم لكم اليوم بسمة: مش هسمح لبنتي تدخل التمثيل دلوقتي.. ومش دوري كأم ابني لها حياتها - مصر النهاردة

كشفت الفنانة بسمة، رأيها في إمكانية دخول ابنتها الوحيدة نادية الوسط الفني، مؤكدة أن لن تختار مسارها المهني.

وقالت بسمة في لقائها مع القاهرة 24: بنتي دلوقتي في سن اللعب، وبتذاكر وتعمل تمارين وده مسؤولياتها في الحياة، وفي السن ده مش هسمح لها بالتمثيل، لكن فيما بعد هتبقى كبرت وتاخد قراراتها بنفسها، وتختار الطريق اللي هي عايزاه بنفسها.

وحول إذا كانت ستضع لـ ابنتها قيودًا في عند دخولها الوسط الفني، أضافت بسمة: مش دوري كأم إني ابني لـ بنتي حياتها، لكن دوري كأم أني أساعدها تبني حياتها اللي تفرحها.

بسمة: استوحيت شخصيتي بمسار إجباري من شخصية واقعية

كما تحدثت الفنانة بسمة عن تفاصيل تحضيرها لشخصيتها بمسلسل مسار إجباري، الذي عرض في السباق الرمضاني 2024، قائلة: استوحيت تفاصيل شخصية نعناعة في مسار إجباري من والدة صاحبتي هي قريبة لـ قلبي أوي، وهي كانت أقرب حد في بالي وأنا بعمل الشخصية كلغة جسد ومشاعر بتطلع كتير ودمعة قريبة.

وأضافت: عرفت آخد من الشخصية الحاجات اللي تفيدني في حياتي، وعرفت أدي نعناعة حاجات مني تديها روح أكتر، وطبيعي الشخصية تأثر فيا كبني آدمة، لأني بكتسب خبرات زيادة مع كل شخصية بقدمها.

مسلسل مسار إجباري

ومسلسل مسار إجباري، بطولة الفنان أحمد داش، الفنان عصام عمر، صابرين، بسمة، ياسمينا العبد، مي الغيطي، رشدي الشامي وغيرهم من الفنانين، وسيناريو وحوار أمين جمال، محمد محرز، مينا بباوي ومن إخراج نادين خان.

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق